FRIENDS
VOCABULARY
·
BASIC
VOCABULARY
·
LESSON
VOCABULARY
·
STRUCTURES
GRAMMAR
1.
Los
Pronombres Personales Objetos
2.
El pasado de los verbos irregulares en FA-FI-FN
EXERCISES
………………………………………………………………………………
VOCABULARY
·
BASIC
VOCABULARY: Irregular Verbs
To Buy
|
Bought
|
Comprar
|
To Cut
|
Cut
|
Cortar
|
To Do (Does)
|
Did
|
Hacer (auxiliar)
|
To Drink
|
Drank
|
Beber
|
To Eat
|
Ate
|
Comer
|
To Give
|
Gave
|
Dar
|
To Go
|
Went
|
Ir
|
To Have (Got)
|
Had
|
Tener
|
To Make
|
Made
|
Fabricar
|
To Put
|
Put
|
Poner
|
To Read
|
Read
|
Leer
|
To Run
|
Ran
|
Correr
|
To See
|
Saw
|
Ver
|
To Sing
|
Sang
|
Cantar
|
To Sleep
|
Slept
|
Dormir
|
To Speak
|
Spoke
|
Hablar
|
To Swim
|
Swam
|
Nadar
|
To Take
|
Took
|
Tomar. Llevar
|
To Tell
|
Told
|
Decir
|
To Think
|
Thought
|
Pensar
|
To Wear
|
Wore
|
Llevar puesto
|
To Win
|
Won
|
Ganar
|
To Write
|
Wrote
|
Escribir
|
·
LESSON
VOCABULARY
FRIEND= amigo
BOWLING=juego de bolos
SNACK=aperitivo
TEXT MESSAGE= mensaje de texto
CLOTHES=ropa
MAGAZINE= revista
PHOTO= foto
SOMETHING= algo
ANYTHING?= ¿algo?
EXCURSIÓN=
excursión
FOREST=bosque
MAP=mapa
POSTCARD=postal
LETTER= carta
ROLLEBLADES=patines
SANDWICHES=bocadillos
TOWN CENTRE= centro de la ciudad
WECAM= Webcam (cámara)
CHAT= charla
CAMP= campamento
SAUSAGE=salchichas
LEAF=hoja
LEAVES =hojas
FUNNY= divertido
IRREGULAR= irregular
SILLY= tonto
AGAIN= otra vez
TO
ARGUE= discutir ®
TO COLLECT= coleccionar ®
TO COMUNÍCATE= comunicar®
·
STRUCTURES
HAVE A
GRETA TIME= Pásalo bien
………………………………………………………………………………
1.
LOS
PRONOMBRES PERSONAES OBJETOS.
ME=me, a mi
YOU=te, a ti
HIM=le, a él)
HER=le, a ella
IT= (neutro)
US= nos a nosotros
YOU=os, a vosotros
THEM=le, les, a ellos
NOTA:
·
Los Pronombres Personales Objetos son aquellos que expresan sobre quien o
quienes recae la acción del verbo.
·
En inglés siempre se colocan detrás del verbo o detrás de una preposición.
En español su colocación es más flexible
·
Realizan la función de Complemento Directo o de Complemento Indirecto de la
oración.
Ej: He gave me a book: Él me dio un libro.
Listen to me: Escucha me
2
EL PASADO DE LOS VERBOS REGULARES EN FA-FI-FN
-
Se traducen, al igual que los
regulares por el Pretérito Imperfecto y Pretérito Perfecto del Modo Indicativo.
-
Para hacer el pasado de LOS
VERBOS IRREGULARES en FORMA AFIRMATIVA, hay que poner el verbo en su forma de
pasado que viene en la segunda columna de la lista de VERBOS IRREGULARES.
-
Para hacer la FORMA INTERROGATIVA
y NEGATIVA, se hace lo mismo que para los VERBOS REGULARES, es decir se utiliza
el auxiliar DO en pasado DID y el verbo se pone en infinitivo sin TO.
Ej: TO WRITE=escribir
PASADO:
WROTE
I WROTE = Yo escribía o escribí
YOU
WROTE = Tu escribías o escribiste
HE
WROTE = El escribía o escribió
SHE
WROTE = Ella escribía o escribió
IT
WROTE = neutro
WE
WROTE =nosotros escribíamos o escribimos
YOU WROTE =vosotros escribíais o escribisteis
THEY WROTE = ellos escribían o escribieron
FI:
DID + Pronombre Personal + verbo en INFINITIVO (sin TO)
DID I WRITE? = ¿Escribía
o escribí yo?
DID YOU WRITE? = ¿escribías o escribiste tú?
DID HE WRITE? = ¿escribía o escribió él?
DID SHE WRITE? = ¿escribía o escribió ella?
DID IT WRITE? = neutro
DID WE WRITE? = ¿escribíamos o escribimos nosotros?
DID YOU WRITE? =¿ escribíais o escribisteis vosotros?
DID THEY WRITE? =¿ escribían o escribieron ellos?
FN:
Pronombre Personal +DID +NOT verbo en INFINITIVO (sin to)
DIDN’T
I DID NOT WRITE = Yo
no escribía o escribí
YOU DID NOT WRITE = Tu no escribías o escribiste
HE DID NOT WRITE = El
no escribía o escribió
SHE DID NOT WRITE = Ella no escribía o escribió
IT DID NOT WRITE = neutro
WE DID NOT WRITE =nosotros no escribíamos o escribimos
YOU DID NOT WRITE =vosotros no escribíais o
escribisteis
THEY DID NOT WRITE = ellos n escribían o
escribieron
Ej: Tú compraste esa camiseta ayer
FA: You bought this T-shirt
yersterday
FI: Did you buy this T-shirt yersterday?
FN: You didn’t buy this T-shirt yersterday
Ej: Esos hombres rompieron el cristal
FA:
Those men broke the glass
FI: Did those men break the glass?
FN: Those men didn’t break the glass
NOTA: El verbo TOH AVE GOT = tener, en pasado funciona como un
verbo irregular cualquiera solamente hay que tener en cuenta que no lleva GOT
Ej: Ella tenía una revista
FA: She had a magazine
FI: Did She have a magazine?
FN: She didn’t have a magazine
………………………………………………………………………………
EXERCISES
1. IN
CLASS
Ej 1 Pag 35 (CD-3 Pista 4) LISTENING -TRANSLATION
Ej 2 Pag 35
Ej 3 Pag 36 (CD-3 Pista 6) LISTENING -TRANSLATION
Ej 6-7 Pag 37 (CD-3 Pista 9-10) LISTENING -TRANSLATION
Ej 8 Pag 38 (CD-3 Pista 38)
Ej 9 Pag 38 (CD-3 Pista 12)
LISTENING –TRANSLATION
Ej 11 Pag 39 (CD-3 Pista 16)
LISTENING –TRANSLATION- QUESTIONS ABOUT THE TEXT
·
Where
are the children?
·
What
did Phil do?
·
Did
Ben take the Tim’s magazine?
·
Who
took the magazine really?
·
What
did the dog do with the magazine?
·
What
did Tim do?
Ej 12 Pag 39
Ej 13 Pag 40 (CD-3 Pista 17)
Ej 14 Pag 40 (CD-3 Pista 18) LISTENING
–TRANSLATION –
Ej 15 Pag 40. WHAT DID YOU DO THE LAST SATURDAY?
DICTATION
2. NOTEBOOK
EXERCISES
1.
Realizar GRAMMA WORKSHEET (fotocopia)
2.
Realizar EXTENSIÓN GAMMA WORKSHEET (fotocopia)
3.
Copiar y traducir los textos de la
Pág. 37 del PB “How do you comunícate with friends who live
far away”
4.
Copiar y traducir los textos de la
Pág. 40 del PB “Our school excursion”
5.
Completa con el Pronombre adecuado y traduce la oración
·
..........car
has got two doors (ME-MY-I)
·
.......................................................................
·
Give.........the
best present (HER-SHE)
·
..............................................................................
·
...............studied
last Saturday (WE-OUR-US)
·
...............................................................
·
This
book is for.........(THEY-THEIR-THEM)
·
.....................................................................
·
I
bought a house for..........(HIS-HE-HIM)
·
.............................................................................
·
.............went
at twenty five past four (YOUR-YOU)
·
.........................................................................
·
Look
at (IT-ITS)
·
..................................................................................
·
...............
magazines were on the table (YOUR-YOU)
6 Completa
las oraciones con la forma verbal correcta de y tradúcelas
·
I
(BUYS-BOUGHT-BUYING) a computer in 1998
·
...............................................................................
·
He
(GO-WENT-GOING) his school at a quarter to ten
·
...........................................................................
·
We
(VISIT-VISITED-VISITNG) a wax museum
·
..............................................................................
·
My
father is (READ-READS-READING) a interesting book.
·
.................................................................................
·
The
workers (TAKES-TOOK-TAKING) the woods.
·
..........................................................................
·
My
sister (HAS-HAD-HAVE) got one hundred text messages in her mobil phone.
·
...............................................................................
7
Frases
·
Ella estuvo en el parque el viernes
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
El niño era muy inteligente
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Ellos comieron en un restaurante el domingo
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Mis amigos me leyeron dos postales y una carta.
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Mi padre le vio (a ella) en la calle
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Mary tuvo dos perros y tres gatos
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Mi madre compró una gorra para mi
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Esas fotos estaban rotas in la papelera.
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
LISTA DE VERBOS IRREGULARES
INFINITIVO
|
PASADO SIMPLE
|
PARTICIPIO
PASADO
|
TRADUCCIÓN
|
Arise
|
Arose
|
Arisen
|
Surgir, Levantarse
|
Awake
|
Awoke
|
Awoken
|
Despertarse
|
Be/ am, are, is
|
Was / Were
|
Been
|
Ser / Estar
|
Bear
|
Bore
|
Borne / Born
|
Soportar, dar a luz
|
Beat
|
Beat
|
Beaten
|
Golpear
|
Become
|
Became
|
Become
|
Llegar a Ser
|
Begin
|
Began
|
Begun
|
Empezar
|
Bend
|
Bent
|
Bent
|
Doblar
|
Bet
|
Bet
|
Bet
|
Apostar
|
Bind
|
Bound
|
Bound
|
Atar, encuadernar
|
Bid
|
Bid
|
Bid
|
Pujar
|
Bite
|
Bit
|
Bitten
|
Morder
|
Bleed
|
Bled
|
Bled
|
Sangrar
|
Blow
|
Blew
|
Blown
|
Soplar
|
Break
|
Broke
|
Broken
|
Romper
|
Breed
|
Bred
|
Bred
|
Criar
|
Bring
|
Brought
|
Brought
|
Traer Llevar
|
Broadcast
|
Broadcast
|
Broadcast
|
Radiar
|
Build
|
Built
|
Built
|
Edificar
|
Burn
|
Burnt /Burned
|
Burnt / Burned
|
Quemar
|
Burst
|
Burst
|
Burst
|
Reventar
|
Buy
|
Bought
|
Bought
|
Comprar
|
Cast
|
Cast
|
Cast
|
Arrojar
|
Catch
|
Caught
|
Caught
|
Coger
|
Come
|
Came
|
Come
|
Venir
|
Cost
|
Cost
|
Cost
|
Costar
|
Cut
|
Cut
|
Cut
|
Cortar
|
Choose
|
Chose
|
Chosen
|
Elegir
|
Cling
|
Clung
|
Clung
|
Agarrarse
|
Creep
|
Crept
|
Crept
|
Arrastrarse
|
Deal
|
Dealt
|
Dealt
|
Tratar
|
Dig
|
Dug
|
Dug
|
Cavar
|
Do (Does)
|
Did
|
Done
|
Hacer
|
Draw
|
Drew
|
Drawn
|
Dibujar
|
Dream
|
Dreamt / Dreamed
|
Dreamt / Dreamed
|
Soñar
|
Drink
|
Drank
|
Drunk
|
Beber
|
Drive
|
Drove
|
Driven
|
Conducir
|
Eat
|
Ate
|
Eaten
|
Comer
|
Fall
|
Fell
|
Fallen
|
Caer
|
Feed
|
Fed
|
Fed
|
Alimentar
|
Feel
|
Felt
|
Felt
|
Sentir
|
Fight
|
Fought
|
Fought
|
Luchar
|
Find
|
Found
|
Found
|
Encontrar
|
Flee
|
Fled
|
Fled
|
Huir
|
Fly
|
Flew
|
Flown
|
Volar
|
Forbid
|
Forbade
|
Forbidden
|
Prohibir
|
Forget
|
Forgot
|
Forgotten
|
Olvidar
|
Forgive
|
Forgave
|
Forgiven
|
Perdonar
|
Freeze
|
Froze
|
Frozen
|
Helar
|
Get
|
Got
|
Got / Gotten
|
Obtener
|
Give
|
Gave
|
Given
|
Dar
|
Go (Goes)
|
Went
|
Gone
|
Ir
|
Grow
|
Grew
|
Grown
|
Crecer
|
Grind
|
Ground
|
Ground
|
Moler
|
Hang
|
Hung
|
Hung
|
Colgar
|
Have
|
Had
|
Had
|
Haber o Tener
|
Hear
|
Heard
|
Heard
|
Oir
|
Hide
|
Hid
|
Hidden
|
Ocultar
|
Hit
|
Hit
|
Hit
|
Golpear
|
Hold
|
Held
|
Held
|
Agarrar Celebrar
|
Hurt
|
Hurt
|
Hurt
|
Herir
|
Keep
|
Kept
|
Kept
|
Conservar
|
Know
|
Knew
|
Known
|
Saber Conocer
|
Kneel
|
Knelt
|
Knelt
|
Arrodillarse
|
Knit
|
Knit
|
Knit
|
Hacer punto
|
Lay
|
Laid
|
Laid
|
Poner
|
Lead
|
Led
|
Led
|
Conducir
|
Lean
|
Leant
|
Leant
|
Apoyarse
|
Leap
|
Leapt
|
Leapt
|
Brincar
|
Learn
|
Learnt / Learned
|
Learnt / Learned
|
Aprender
|
Leave
|
Left
|
Left
|
Dejar
|
Lend
|
Lent
|
Lent
|
Prestar
|
Let
|
Let
|
Let
|
Permitir
|
Lie
|
Lay
|
Lain
|
Echarse
|
Light
|
Lit
|
Lit
|
Encender
|
Lose
|
Lost
|
Lost
|
Perder
|
Make
|
Made
|
Made
|
Hacer
|
Mean
|
Meant
|
Meant
|
Significar
|
Meet
|
Met
|
Met
|
Encontrar
|
Mistake
|
Mistook
|
Mistaken
|
Equivocar
|
Overcome
|
Overcame
|
Overcome
|
Vencer
|
Pay
|
Paid
|
Paid
|
Pagar
|
Put
|
Put
|
Put
|
Poner
|
Read
|
Read
|
Read
|
Leer
|
Ride
|
Rode
|
Ridden
|
Montar
|
Ring
|
Rang
|
Rung
|
Llamar
|
Rise
|
Rose
|
Risen
|
Levantarse
|
Run
|
Ran
|
Run
|
Correr
|
Say
|
Said
|
Said
|
Decir
|
See
|
Saw
|
Seen
|
Ver
|
Seek
|
Sought
|
Sought
|
Buscar
|
Sell
|
Sold
|
Sold
|
Vender
|
Send
|
Sent
|
Sent
|
Enviar
|
Set
|
Set
|
Set
|
Poner(se)
|
Sew
|
Sewed
|
Sewed / Sewn
|
Coser
|
Shake
|
Shook
|
Shaken
|
Sacudir
|
Shear
|
Shore
|
Shorn
|
Esquilar
|
Shine
|
Shone
|
Shone
|
Brillar
|
Shoot
|
Shot
|
Shot
|
Disparar
|
Show
|
Showed
|
Shown
|
Mostrar
|
Shrink
|
Shrank
|
Shrunk
|
Encogerse
|
Shut
|
Shut
|
Shut
|
Cerrar
|
Sing
|
Sang
|
Sung
|
Cantar
|
Sink
|
Sank
|
Sunk
|
Hundir
|
Sit
|
Sat
|
Sat
|
Sentarse
|
Sleep
|
Slept
|
Slept
|
Dormir
|
Slide
|
Slid
|
Slid
|
Resbalar
|
Smell
|
Smelt
|
Smelt
|
Oler
|
Sow
|
Sowed
|
Sowed / Sown
|
Sembrar
|
Speak
|
Spoke
|
Spoken
|
Hablar
|
Speed
|
Sped
|
Sped
|
Acelerar
|
Spell
|
Spelt
|
Spelt
|
Deletrear
|
Spend
|
Spent
|
Spent
|
Gastar
|
Spill
|
Spilt / Spilled
|
Spilt / Spilled
|
Derramar
|
Spin
|
Spun
|
Spun
|
Hilar
|
Spit
|
Spat
|
Spat
|
Escupir
|
Split
|
Split
|
Split
|
Hender / partir / rajar
|
Spoil
|
Spoilt / Spoiled
|
Spoilt / Spoiled
|
Estropear
|
Spread
|
Spread
|
Spread
|
Extender
|
Spring
|
Sprang
|
Sprung
|
Saltar
|
Stand
|
Stood
|
Stood
|
Estar en pie
|
Steal
|
Stole
|
Stolen
|
Robar
|
Stick
|
Stuck
|
Stuck
|
Pegar Engomar
|
Sting
|
Stung
|
Stung
|
Picar
|
Stink
|
Stank/Stunk
|
Stunk
|
Apestar
|
Stride
|
Strode
|
Stridden
|
Dar zancadas
|
Strike
|
Struck
|
Struck
|
Golpear
|
Swear
|
Swore
|
Sworn
|
Jurar
|
Sweat
|
Sweat
|
Sweat
|
Sudar
|
Sweep
|
Swept
|
Swept
|
Barrer
|
Swell
|
Swelled
|
Swollen
|
Hinchar
|
Swim
|
Swam
|
Swum
|
Nadar
|
Swing
|
Swung
|
Swung
|
Columpiarse
|
Take
|
Took
|
Taken
|
Coger
|
Teach
|
Taught
|
Taught
|
Enseñar
|
Tear
|
Tore
|
Torn
|
Rasgar
|
Tell
|
Told
|
Told
|
Decir
|
Think
|
Thought
|
Thought
|
Pensar
|
Throw
|
Threw
|
Thrown
|
Arrojar Tirar
|
Thrust
|
Thrust
|
Thrust
|
Introducir
|
Tread
|
Trod
|
Trodden
|
Pisar, hollar
|
Understand
|
Understood
|
Understood
|
Entender
|
Undergo
|
Underwent
|
Undergone
|
Sufrir
|
Undertake
|
Undertook
|
Undertaken
|
Emprender
|
Wake
|
Woke
|
Woken
|
Despertarse
|
Wear
|
Wore
|
Worn
|
Llevar puesto
|
Weave
|
Wove
|
Woven
|
Tejer
|
Weep
|
Wept
|
Wept
|
Llorar
|
Wet
|
Wet
|
Wet
|
Mojar
|
Win
|
Won
|
Won
|
Ganar
|
Wind
|
Wound
|
Wound
|
Enrollar
|
Withdraw
|
Withdrew
|
Withdrawn
|
Retirarse
|
Wring
|
Wrung
|
Wrung
|
Torcer
|
Write
|
Wrote
|
Written
|
Escribir
|
.......................................................................................................................
UNIT
7
CHANGING
SCHOOL
VOCABULARY
·
BASIC VOCABULARY
·
LESSON VOCABULARY
·
STRUCTURES
GRAMMAR
1.
Los Pronombres
Interrogativos
2.
El verbo CAN = poder o saber en FA-FI-FN
3.
El Futuro de
intención en FA-FI-FN
EXERCISES
SPECIAL JOB
-
THE GIANT’S
GARDEN
………………………………………………………………………………
VOCABULARY
·
BASIC
VOCABULARY: COUNTRIES AND NATIONALITIES
COUNTRY= Pais
COUNTRIES= Paises
NATIONALITY= Nacionalidad
NATIONALITIES= Nacionaliddes
UNITED KINGDOM= Reino
Unido
ENGLAND= Inglaterra
ENGLISH= Inglés-a-es-as
GREAT BRITAIN=Gran
Bretaña
BRITISH=Británico-a-os-as
WALES=Gales
WELCH=
Galés-a-es-as
SCOTLAND=Escocia
SCOTISH=Escocés-a-es-as
NORTHERN IRELAND=Irlanda del Norte
IRISH=Irlandés-a-es-as
SPAIN=España
SPANISH=Español-a-es-as
FRANCE=Francia
FRENCH=Francés-a-es-as
ITALY=Italia
ITALIAN= Italiano-a-os-as
GERMANY=Alemania
GERMAN=Alemán-a-es-as
CHINA=China
CHINESE=Chino-a-os-as
JAPAN=Japón
JAPANESE=Japonés-a-es-as
USA= Estados
Unidos de America
AMERICAN= Americano-a-os-as
·
LESSON
VOCABULARY
SUBJECT=Asignatura
ART=Artística
BOLOGY=Biología
CHEMISTRY=Química
DESIGN TECHNOLOGY=Diseño tecnológico
DRAMA= Dramatización
GEOGRAPHY=Geografía
HISTORY=
Historia
LITERATURE=Literatura
MATHS=Matemáticas
MUSIC=Música
PHYSICS=Física
SCIENCE=Ciencias
P.E.=Educación
Física
I.C.T.=
PRIMARY SCHOOL=Escuela
de Primaria
SECONDARY SCHOOL=Escuela de Secundaria
JUDO=Judo
CHESS=Ajedrez
CRICKET=cricket
CLUB=Club
EXCITED=Excitado,
emocionado
FANTASTIC=fantástico
GOOD=Bueno
WELL= Bien
WORRIED=Preocupado
TO
DANCE= Bailar (R)
TO
JOIN= Unir (R)
TO
LIVE= Vivir (R)
TO
NEED= Necesitar (R)
TO
PRACTISE= Practicar(R)
TO
START=Empezar(R)
TO
STUDY=Estudiar(R)
TO
HIT=Golpear HIT
TO
SLEEP=Dormir SLEPT
TO
SWIM=Nadar SWAM
·
STRUCTURES
WHERE DO YOU COME FROM?= =
¿De dónde eres?
I COME FROM SPAIN= Yo soy de
España
WHAT NATIONALITY ARE YOU? = ¿Cual es tu nacionalidad?
I AM SPANISH= Yo soy español-a
……………………………………………………………………
GRAMMAR
1.
Los pronombres
interrogativos
-
WHAT? = ¿Qué?
Ej. What are you doing?=
¿Qué estas haciendo?
-
WHICH? = ¿Cuál?
Ej. Which is your
rubber?= ¿Cuál es tu borrador?
-
WHERE? = ¿Dónde ?
Ej. Where are you
form?= ¿De dónde eres?
-
WHEN? = ¿Cuándo?
Ej. When is your
birthday?= ¿Cuándo es tu
cumpleaños?
-
WHO? = ¿Quién?
Ej. Who
is he?= ¿Quién es él?
-
WHY? = ¿Por qué?
Ej. Why have you got a
dog?= ¿Por qué tienes un perro?
-
HOW? = ¿Cómo?
Ej. How are you?= ¿Cómo estás?
2.
El verbo CAN =
poder o saber en FA-FI-FN
-
Can es un verbo
defectivo
-
No lleva nunca TO
ni delante ni detrás. El infinitivo es solamente CAN y cuando va seguido de un
infinitivo este tampoco lo lleva,
Ej: Yo
se TOCAR el piano= I can PLAY the piano
-
Tiene significado
de PODER para pedir permiso y de SABER cuando se quiere expresar que se puede
hacer algo porque se sabe hacer.
FA:
I CAN = Yo puedo, se
YOU CAN
= Tu puedes, sabes
HE CAN =
El puede, sabe
SHE CAN
= Ella puede, sabe
IT CAN =
neutro
WE CAN =nosotros podemos, sabemos
YOU CAN =vosotros
podéis, sabéis
THEY CAN = ellos
pueden saben
FI:
CAN I? =
¿puedo, se yo?
CAN YOU?
= ¿puedes, sabes tú?
CAN HE?
= ¿puede, sabe él?
CAN
SHE?= ¿puede, sabe ella?
CAN = neutro
CAN WE?=¿podemos, sabemos nosotros?
CAN YOU?=¿podéis,
sabéis vosotros?
CAN THEY?= ¿pueden,
saben ellos?
FN:
I CAN’T=
Yo no puedo, no se
YOU CAN’T
= Tu no puedes, no sabes
HE CAN’T
= El no puede, no sabe
SHE CAN’T
= Ella no puede, no sabe
IT CAN’T
= neutro
WE
CAN’T =nosotros no podemos, no sabemos
YOU CAN’T =vosotros no podéis, no sabéis
THEY CAN’T = ellos
no pueden, no saben
3.
El Futuro de
intención en FA-FI-FN
-Se
utiliza cuando se tiene la intención de hacer algo en breve.
-Se
forma con el PRESENTE CONTINUO EN FA-FI-FN del verbo TO GO= IR, seguido del
INFINITIVO del verbo que expresa la acción que se tiene intención de realizar.
Ej: TO WORK= trabajar
FA: P. Personal + verbo To Be conjugado+ GOING +
TO + VERBO
I AM GOING TO WORK= Yo voy a trabajar
YOU ARE GOING TO WORK = Tu vas a trabajar
HE IS GOING TO WORK = El va a trabajar
SHE IS GOING TO WORK = Ella va a trabajar
IT IS GOING TO WORK = neutro
WE ARE GOING TO WORK =nosotros vamos a trabajar
YOU ARE GOING TO WORK =vosotros
vais a trabajar
THEY ARE GOING TO WORK = ellos
van a trabajar
FI: : Verbo To Be
conjugado+ P. Personal + GOING + TO + VERBO
AM I GOING TO WORK?= ¿voy yo a
trabajar?
ARE YOU GOING TO WORK? = ¿vas tú a trabajar
IS HE GOING TO WORK? = ¿va él a trabajar?
IS SHE GOING TO WORK? =
IS IT GOING TO WORK? =
ARE WE GOING TO WORK? =
ARE YOU GOING TO WORK? =
ARE THEY GOING TO WORK? =
FN: P. Personal + verbo To Be
conjugado+NOT+GOING+TO+ VERBO
Forma Negativa
I AM NOT GOING TO WORK= Yo no voy a trabajar
YOU ARE NOT GOING TO WORK = Tu no vas a trabajar
HE IS NOT GOING TO WORK = El no va a trabajar
SHE IS NOT GOING TO WORK
IT IS NOT GOING TO WORK
WE ARE NOT GOING TO WORK
YOU ARE NOT GOING TO WORK
THEY ARE NOT GOING TO WORK
………………………………………………………………………
EXERCISES
2. NOTEBOOK
EXERCISES
1.
Realizar GRAMMA
WORKSHEET (fotocopia)
2.
Realizar
EXTENSIÓN GAMMA WORKSHEET (fotocopia)
3.
Copiar y traducir
los textos de la Pág.
43 del PB “Going to secondary school”
4.
Copiar y traducir
los textos de la Pág.
40 del PB “What are you going to do in the summer holidays”
5.
Frases con
PRONOMBRES INTERROGATIVOS
·
¿Dónde está mi
lápiz azul??
·
.......................................................................
·
¿Qué hay dentro
de esas cajas?
·
..............................................................................
·
¿Quien es la
chica más joven en esta foto?
·
...............................................................
·
¿Por qué no
fuiste al cine ayer?
·
.....................................................................
·
¿Cómo enviaste el
regalo a tu amiga?
·
.............................................................................
·
¿Cuando vas tu a
comer en ese restaurante?
·
.........................................................................
·
¿Cual es tu coche?
·
..................................................................................
6 Traduce
las siguientes oraciones:
·
My teacher’s name is Mr Smith
·
...................................................................
·
Your father’s car has got two doors
·
........................................................................
·
Mary’s house has got eight windows
·
................................................................................
·
Tom and Peter’s bike is yellow and black
·
...................................................................................
·
The boys’ classroom is very big
·
....................................................................................
·
The windows of my class are green
·
.....................................................................................
7
Completa las
oraciones con la forma verbal correcta.
·
I (can-is-had) play the violin
·
...............................................................................
·
He (study- cans-bought) a book in a shop in the town
center
·
...........................................................................
·
We (has -can’t-wanted) to swim in that lake but it was
very dangerous.
·
..............................................................................
·
My father (can’t-have-were) drive a car
·
.................................................................................
·
The workers (worked-can-was) in those building last
year
·
..........................................................................
·
My sister(was-can-have) speak English, French and
German becaus she is a airhostess.
·
...............................................................................
8
Frases
·
El va a cocinar
para su familia el próximo sábado
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Ellos van a venir
esta tarde
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Su hermano (de
él) va a venir a mi casa mañana
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Las enfermeras
van a curar a mi abuelo
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Yo voy a ir a
Londres este verano.
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
El puede hacer su
tarea en tu casa
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Los amigos de mi
hija pueden comer en la cocina
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:.....................................................
................................................................................................................
UNIT 8
SIMBAD,
THE DRAGON AND THE GENIE
VOCABULARY
·
LESSON VOCABULARY
GRAMMAR
1.
El tiempo
atmosférico
2. THERE WAS…/THERE
WERE….en FA-FI-FN
3.
El futuro simple
en FA-FI-FN
4.
Repaso de SOME y
ANY
5.
Repaso de verbos
-
TO BE en FA-FI-FN
-
TO HAVE GOT en FA-FI-FN
-
CAN en FA-FI-FN
-
PRESENTE SIMPLE en
FA-FI-FN
-
PRESENTE CONTINUO
en FA-FI-FN
-
FUTURO SIMPLE DE
VERBOS REGULARES E IRREGULARES en FA-FI-FN
EXERCISES
SPECIAL JOB
-
THE WEATHER
………………………………………………………………………………
VOCABULARY
·
LESSON
VOCABULARY
WELCOME=Asignatura
RAIN=lluvia
IN
FRONT OF= delante de
TYPE OF=tipo de
MONSTER=monstruo
POPULAR=popular
FOREHEAD= frente
VOYAGE= viaje
WINGS=alas
NEPHEW:
sobrino
CHRONICALS=
crónicas
COLLECTION=colección
ANSWER=respuesta
ABOUT=acerca de
QUESTION=pregunta
WRONG=erróneo,
equivocado
GLOBET=cáliz
HALF=mitad
WARDROBE=armario
MAIN=principal
ADVENTURE=aventura
CAVE=cueva
CELEBRATION=celebración
CYCLONE=Ciclón
DRAGON=dragón
GENIE=genio
KING=rey
LIGHTNING= relampago
WORRIED=Preocupado
MYTHICAL CREATURE=criatura
mítica
PALACE=palacio
QUEEN=reina
STORM CLOUDS=nubes
de tormenta
THUNDER=trueno
WAVES=olas
WISH= deseo
CHEER= brindis
FREE=libre
SAD= triste
DANGEROUS=peligroso
ENORMOUS=enorme
FANTASTIC=fantástico
FAVOURITE=favorito
GREAT=grandioso,
magnifico, genial
HUNGRY=hambriento
INCREDIBLE= incrible
TO
ARRIVE= llegar (R)
TO
NEED= necesitar (R)
TO
SAIL= navegar (R)
TO
KNOW= saber, conocer KNEW
TO
STAND= estar, permanecer STOOD
TO
ASK=preguntar (R)
TO
ANSWER=responder(R)
TO
GIVE=dar GAVE
TO
LISTEN=escuchar (R)
………………………………………………………………………………
GRAMMAR
1.
El tiempo
atmosférico
-
WHAT’S THE WEATHER LIKE? = ¿Qué
tiempo hace?
IT’S....= Es..../ Esta…../Hace....
-
IT’S SUNNY = Es soleado, hace sol
-
IT’S CLOUDY = Está nublado
-
IS’S RAINY = Está lluvioso
-
IT’S RAINING = Está lloviendo
-
IT’S CLEAR = Está despejado
-
IT’S WINDY= Hace viento
-
IT’S SNOWY = Es nevado
-
IT’S SNOWING = Está nevando
-
IT’S HOT= Hace calor
-
IT’S COLD = Hace frío
-
IT’S WARM = Es templado
-
IT’S COOL= Hace fresco
2 THERE WAS…/THERE WERE….en FA-FI-FN
-
Recuerda que THERE IS…./ THERE ARE…. se utiliza para decir HAY en singular y plural y que
se construye de distinta forma según la oración esté en FA-FI-FN.
-
THERE WAS…/ THERE
WERE…. Es el pasado de HAY, es decir se utiliza para decir HABÍA en singular o
plural.
THERE WAS…= había…. ___ FA
Ej: THERE WAS AN
APPLE= había una manzana
SINGULAR WAS THERE.....? = ¿Había...?___ FI
Ej: WAS THERE AN
APPLE= ¿había una manzana?
THERE WAS NOT…= No había…. ___ FN
Ej: THERE WASN’T AN
APPLE= No había una manzana
THERE WERE…= había….
___ FA
Ej: THERE WAS THREE
APPLES= había tres manzanas
PLURAL WERE THERE.....? = ¿Había...?___ FI
Ej: WERE THERE
THREE APPLES= ¿había tres manzanas?
THERE WERE NOT…= No había…. ___ FN
Ej: THERE WEREN’T
THREE APPLES= No había tres manzanas
3
El Futuro
Simple en FA-FI-FN
-
Para formar el
futuro de los verbos en inglés utilizamos la partícula WILL más el verbo que
queramos conjugar
-
Se contrae
poniendo el P. Personal apostrofe y LL, para la FN se puede contraer en WON’T
-
Ej: TO DRINK = beber
FA:
I WILL DRINK =Yo beberé= I’LL DRINK
YOU WILL DRINK = Tu beberás
HE WILL DRINK = El beberá
SHE WILL DRINK = Ella beberá
IT WILL DRINK = neutro
WE WILL DRINK =nosotros beberemos
YOU WILL
DRINK =vosotros beberéis
THEY WILL
DRINK = ellos beberán
FI:
WILL I DRINK? = ¿beberé yo?
WILL YOU DRINK? = ¿beberás tú?
WILL HE DRINK? = ¿beberá él?
WILL SHE DRINK?= ¿beberá ella?
WILL IT DRINK? = neutro
WILL WE DRINK?=¿beberemos nosotros?
WILL
YOU DRINK?=¿bebereis vosotros?
WILL
THEY DRINK?= ¿beberán ellos?
FN:
I WILL NOT DRINK =Yo no beberé=
I WON’T DRINK
YOU WILL NOT DRINK = Tu no beberás
HE WILL NOT DRINK = El no beberá
SHE WILL NOT DRINK = Ella no beberá
IT WILL NOT DRINK = neutro
WE WILL NOT DRINK =nosotros no beberemos
YOU
WILL NOT DRINK =vosotros no beberéis
THEY
WILL NOT DRINK = ellos no beberán
………………………………………………………………………………
EXERCISES
NOTEBOOK
EXERCISES
1.
Realizar GRAMMA
WORKSHEET (fotocopia)
2.
Realizar
EXTENSIÓN GAMMA WORKSHEET (fotocopia)
3.
Copiar y traducir
los textos de la Pág.
49 del PB “Mythical creatures in books and films”
4. Copiar y traducir
los textos del Ej 14 Pág. 52 del PB
5. Traduce las siguientes oraciones. Todas tienen que estar en FA-FI-FN
·
No había nada de
azúcar en la cocina
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Había algunos
caramelos en esa caja
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
¿Había algo de
leche en la botella?
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
No había ningún
plátano en el supermercado
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
6
Completa las
siguientes oraciones con las palabra entre paréntesis y tradúcelas
·
There were (SOME-ANY) leaves on the floor
·
...................................................................
·
There (WAS-WERE) some coffee in muy cup
·
........................................................................
·
There weren’t (SOME-ANY) cars in those streets.
·
................................................................................
·
(WERE-WAS) there (SOME-ANY) ice cream in the fridge
·
...................................................................................
·
Give me (SOME-ANY) water I’m thirsty
·
....................................................................................
·
I (HAD-HAVE-HAS) (SOME-ANY) books in muy bag
·
.....................................................................................
·
He didn’t (BUYS-BUY-BOUGHT) (SOME-ANY) T-shirt in that
shop
·
...............................................................................
·
He (WRITE-WROTE) (A-SOME-ANY-AN) article in our
magazine
·
...........................................................................
·
We (HAS-HAVE-HAD) got (SOME-ANY-A) little for cats for
giving away
·
..............................................................................
·
(DID-DO) she (RUN-RAN) (SOME-ANY) kilometres along the
park
·
.................................................................................
7
Frases
·
El vendrá el
viernes por la tarde
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Ellos irán mañana
por la mañana
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Nuestro hermano
vivirá en Londres este verano
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Ellos comerán en
casa de Peter el domingo
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Mi madre cocinará
para ellos
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
El será un
astrónomo en esa obra de teatro
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
·
Mis amigos
tendrán un bebe en primavera
FA:..................................................................
FI:....................................................................
FN:...................................................................
SPECIAL JOB
-
Haz un trabajo en
el que aparezcan las diferentes posibilidades climáticas.